Osječko pivo: školski primjer kako uništiti brend stvaran stoljećima!

Ne, ovo još nije školski primjer kako uništiti brend, ali će svakako biti u budućnosti i mislim da će uči u knjigu najvećih poslovnih gluposti ikada. Naime, jučer je kao grom iz vedra neba odjeknula vijest kako će Osječka pivovara biti sponzor tj. partner Hajduka u sljedećih pet godina.

U jednu ruku, dobar je to poslovni potez Osječke pivovare jer će oni u sljedećih pet godina proizvoditi pivo za Hajduk i proširiti se na tržištu, a u drugu ruku to je velika pljuska svim navijačima NK Osijeka koji su popularni ‘Oskar’ doživljavali kao svoje pivo i dugi niz godina ga održavali na životu jer da nije njih, Osječko pivo ne bi više niti postojalo.

Zanimljivo je kako su iz Pivovare i Hajduka požurili objaviti ovaj ugovor već 14.4., a on stupa na snagu od 1.6. Ne bi li možda bilo poštenije prema postojećim korisnicima (navijačima NK Osijeka) da su u međuvremenu, nešto slično učinili za NK Osijek pa tek naknadno objavili suradnju s Hajdukom?

Sjećam se kako sam nekoliko puta pokušao biti u pregovorima s Pivovarom da se na utakmicama klubova iz Osijeka u kojima sam radio toči Osječko, ali oni su ili bili nezainteresirani ili ignorirali e-mailove. Dakle, klubovi kod kojih se nalazi ciljana skupina potrošača nisu im bili zanimljivi, a zanimljiv im je Hajduk i potpisan je ugovor s Hajdukom.

Kad smo već kod ciljane skupine i istraživanja tržišta, sjećam se jednog predavanja Brukete i Žinića koji su u potpunosti oživjeli Osječko pivo. Naglasili su kako je snaga Osječkog ta što ga piju ‘lokalci’, a to su provjerili kroz istraživanje tržišta. Treba postaviti jedno pitanje na koje, 100% sam siguran, ekipa iz marketinga Pivovare ne zna odgovor. Što će se dogoditi kada vam istekne petogodišnji ugovor s Hajdukom? Gdje ćete prodavati svoje pivo? U Dalmaciji?

Naravno da ne, tražit ćete kupce koji su vas držali na životu sve ove godine… a kakva će biti njihova reakcija? Jedan gospodin iz Dalmacije voli naglasiti: ”Ne pljuj u tanjur iz kojega jedeš”, upravo to ste napravili ovim potezom i to je šteta koja je nenadoknadiva.

I još jedna zanimljiva stvar, na Facebook stranici Osječkog piva brišu se komentari svih nezadovoljnih ovim ugovorom. Ti nezadovoljni ljudi su vaši kupci, a brisanjem im dajete do znanja da vam do njihovog mišljenja nije stalo. S druge pak strane, komentare navijača Hajduka, koji su podrugljivi prema vašim ‘bivšim’ potrošačima ostavljate… jako loš potez, baš kao i nespremnost na loše komentare ugovora s Hajdukom. Što reći na vaš komentar koji je uslijedio?

Dragi naši potrošači.Žao nam je što niste još uvijek upućeni o budućoj suradnji NK OSIJEKA, KOHORTE I GRADA OSIJEKA. Nema mjesta panici, nego veselju. Više o svemu sutra na press konferenciji. Trač je zanimljiv, al pivo je super! Uživajte uz Osječko pivo!

Napisati da je trač zanimljiv, a isti taj ‘trač’ je objavljen na službenoj stranici Hajduka. Još jedna u nizu grešaka Osječke pivovare…

Aljoša Bašić

Hajduk je recimo imao puno bolju reakciju na negativne komentare, te je Pivovaru pokušao ‘spasiti’ kvalitetnim odgovorom na kritike. Ne razumijem samo zbog čega i sama Pivovara nije napravila bolju reakciju prema javnosti, jer ovakav revolt i osjećaj navijača se mogao predvidjeti.

Gospodo draga, Osječko ostaje Osijeku i svima koji ga vole! Dakle, Osječko Osijeku nitko ne oduzima! Pivovara Osijek samo će raditi posebno pivo za Hajduk, povećat će se proizvodnja i dobro će doći svima. Pivovara Osijek NIJE SPONZOR nego je Hrvatski nogometni klub Hajduk prepoznala kao brend s kojim će moći proizvesti i plasirati vrhunski proizvod, i to na zadovoljstvo svih ljubitelja piva, svih navijača, zaposlenika Pivovare Osijek i ostalih građana Osijeka kojima se najmanje u idućih 5 godina jamči sigurna proizvodnja i nedvojbena zarada.

Kratkoročno gledano (5 godina je malo u odnosu na to koliko pivovara postoji… a osnovana je 1697. godine), ovo je odličan ugovor, a dugoročno gledano, ovo je potez koji je Osječku pivovaru osudio na propast… jer nakon tog perioda Osječko se neće prodavati u Dalmaciji, a u Osijeku sigurno neće biti na razini na kojoj je ta prodaja bila do sada.

Hajduk je s druge strane pokazao kako ima jedan od najboljih marketing planova u Hrvatskoj, a najzaslužniji za to je svakako voditelj marketinga Aljoša Bašić. Ovaj će potez Hajduku donijeti velike prihode, a ukoliko tome dodamo i ugovor s brendom Pipi, Hajduk će financijski biti i više nego siguran u sljedećih pet godina. Jer Hajdukovci samo od Pipija u godinu dana očekuju prihod od oko milijun kuna.

12 misli o “Osječko pivo: školski primjer kako uništiti brend stvaran stoljećima!”

  1. Bravo majstore za članak! Treba svim ljudima koji idu u Konzum na ulazu zabraniti da uđu unutra prije nego što pokažu člansku iskaznicu GNK Dinama. Na INA-u smiju tenkirati samo osobe koje navijaju za Rijeku, Hajduk i Dinamo. Treba zabraniti svim Slavonskim proizvodima da na bilo koji način se prodavaju van Slavonije, kamoli da prošire brend van države, to je ubitačno!! Samo Slavonija, Osijek i nitko više! Kakav financijski uspijeh, ma daj. Zamisli ti da Amstel, Budweiser, Heineken, Carlsberg sklope ugovor sa nekim nogometnim klubom – pa to bi bilo tragikomično!!! Ups, ali već jesu da … ma kad nisu lokalpatrioti kao što si ti, treba samo Osijek i Slavoniju gurati, ostale odbrusiti … Tebe treba za predsjenika postaviti majke mi, bili bi najuspješnija nacija na ovoj Zemlji

    1. Nisam uopće protiv tog poslovnog poteza, nego protiv načina da u Osijeku ništa nije podržavano od strane Pivovare (malonogometni turniri, dosta uspješan futsal klub, nk Osijek…), a onda se pojavi ovakav ugovor s Hajdukom. Stvar je u tome što treba posvetiti pažnju i onima zbog kojih postojiš, ovo je, kao što sam i napisao odličan posao za sljedećih 5 godina. Pivovara će sigurno zaraditi dosta na novom tržištu, ali da su prije toga pomogli i NK Osijeku na sličan način, vjerojatno bi ovakva reakcija izostala.

  2. Pomagati klubu i navijačima koji ne trpe nikoga osim sebe samih neoprostivo je.Nejasno je odakle tim ljudima tolika mržnja prema svemu što ne dolazi iz njhove palanke,pa stoga dok se dotićna palanka ne urbanizira hvala vam na vašem pivu,ako dotle preživite.

    1. Nitko nikoga ne mrzi, naglasak je na tome što se nešto po tom pitanju nije pokrenulo u obliku suradnje i s NK Osijekom s kojim je to pivo i usko povezano. Vjeruj mi, da NK Osijek i Osječko pivo imaju neku sličnu suradnju, većina navijača ne bi imala ništa protiv. Pogledaj primjer Lav piva i Zvezde i Partizana… nešto slično su trebali napraviti u Pivovari. Ignoriranje kluba iz svog kraja po tom pitanju i ljudi koji te održavaju na životu. U tome je problem, nitko nikoga ne mrzi.

      1. Replika na ovo!! LAV pivo si naveo da sponzorira Zvazdu i Partizan i svaka im čast, a znaš li da je LAV iz Bačke Palanke, koja nije dio Beograda već u Bačkoj Vojvodina, znači po tvom bojkotu Osječkog jer je iz Osijeka i ugovara sa Hajdukom, Vojvođani bi trebali svi prestat pit Lav, Ups zaboravljamo daa se Lav prodaje i kod nas u Hr. pa to je nezamislivo, treba odma i to bojkotirat! Kakav primitivizam jer je netko sklopio ugovor da osječku pivaru koja je u lošim poslovanjima vođena godinama postavi na noge sa dodatnom prodajom u Dalmaciji, kao Vojvođani Lav u Beogradu i Hr.

      2. Ne znam detalje oko toga tako da ne bih raspravljao na tu temu… Nemam ja ništa protiv poslovanja Osječkog piva u Dalmaciji, već protiv komunikacije prema dosadašnjim korisnicima. Moraš shvatiti kako su to većinom navijači NK Osijeka…

      3. Posjednite čelnike pivovare i kluba pa ih pitajte razlog zašto nema pobliže suradnje, možda je to što se nemogu dogovorit jer su svi pohlepni pa nevide svoj džep u tome, a za vas navijače ih sve boli kurac, i klub i pivaru a vi plaćate utakmice ulaznicama, pivari plaćate pijenjem a nitko vas ništa ne pita!!

  3. Sumnjam da će prodaja osječkog piva značajno pasti u Slavoniji nakon ovoga. Čak naprotiv, smatram da će i porasti. Shvaćam ogorčenost žešćih navijača NK Osijeka, ali po meni je ovo odličan potez ljudi iz pivovare. Jer, smiješno je tvrditi da su ga navijači NK Osijeka održavali na životu. Pre smiješno.

    1. Ok Pero. To je tvoje mišljenje, a po svim istraživanjima Osječka pivovara je pivovara sa udjelom od nekih 5% na razini države, a 40% na razini Slavonije. Dakle, s pravom pišem da su ga lokalci održavali na životu 😉

  4. Prije svega je žalosno što se osječko pivo ne može naći na 100 Km od Osijeka. Tu bi njihov marketing trebao poraditi a što se tiče ovog ugovora, meni je svejedno… Samo neka ostane pivo kakvo je i sada.

Odgovori na Bruno Otkaži odgovor

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s