Ovo je dokaz da je marketing… sve!

Uvijek u razgovoru s ljudima objašnjavam kako je marketing važniji od rezultata, ali mi nitko ne vjeruje. Ovo je primjer koji dokazuje da je marketing najvažniji, da je marketing sve!

Napisat ću primjer futsal kluba Osijek Kelme u čijem sam marketingu bio u prvom dijelu sezone, dakle, u dijelu sezone u kojemu se klub praktički nije borio za najviše ciljeve u prvenstvu. U drugom dijelu sezone nisam bio dio tog marketinga zbog posla kojega sam radio u vlastitoj tvrtki, a nisam želio raditi posao koji ne mogu napraviti 100%.

Uzet ću primjer i kluba mnk Murter koji je gostovao u Zrinjevcu u prvom i drugom dijelu sezone. Prva utakmica je bila obična prvenstvena, dok je druga bila za klub povijesna.

1. UTAKMICA (nevažna utakmica + marketing)

Na utakmici je organiziran light show, nagradne igre na poluvremenu, glazbu je puštao DJ, svakodnevno smo na Facebooku objavljivali minimalno po tri vijesti, klub je na Facebook eventu uvijek imao preko 800 pozvanih gostiju… Mislim da je važno naglasiti da smo u tim trenutcima prema van pokazivali da smo ozbiljan klub. Ono što je jako važno po meni je imati kontinuitet, a to smo imali.

Klub ima određenih troškova oko organizacije svega, ali nakon pokrivanja tih troškova, ostaje dobar plus od ulaznica što do tada nije bio slučaj.

Pazi se na najsitnije detalje, posebno je zanimljivo da nakon svakoga gola svira glazba, na koju su navijači i igrači naviknuti. Gostujući igrači, domaći igrači i suci imaju točno razrađen plan izlazaka na teren, izlazaka na light show itd. koji dobivaju napisan na papiru.

Nije prošao niti jedan dan bez barem tri Facebook objave kroz status, članak i grafiku. Najavne fotografije za tekmu snimane su na terenu i prezentirane online.

Komuniciramo s lokalnim medijima koji najavljuju utakmice, pozive navijačima i pišu izvještaje nakon utakmica.

mario meter Ivan mladina armando kajfeš

Veliku smo stvar napravili i dogovorom sa GPP-om, koji je sa utakmice u Gradskom vrtu dovodio navijače odmah nakon važne utakmice za NK Osijek protiv Hrvatskog Dragovoljca na utakmicu u Zrinjevac. Na utakmici važnoj za NK Osijek bilo je oko 500 ljudi dok je na Zrinjevcu na utakmici s Murterom bilo više od 1000 gledatelja!

Kohorta u Zrinjevcu

Dakle, u tom trenutku imali smo brend, klub koji je u gradu u tom trenutku bio broj 1 po posjećenosti, klub koji je utakmicu prije ‘srušio’ rekord najgledanijeg futsal kluba u Hrvatskoj

Klub u tom trenutku nije imao neki povijesni rezultat, ali se nalazio u gornjem dijelu tablice.

2. UTAKMICA (važna utakmica – marketing)

Sada dolazimo do druge utakmice koja se igra u Osijeku, u Zrinjevcu i gdje ponovno gostuje Murter. Povijesna je to utakmica za futsal klub Osijek Kelme, utakmica u kojoj je klub prvi puta u play – offu, utakmica u kojoj pobjeda znači mogućnost prolaska dalje u polufinale prvenstva, utakmica u kojoj se očekuje podrška sa tribina…

Na tribinama je u toj utakmici tek 300-tinjak gledatelja. Koji su razlozi? Nema marketinga! Tj. ima ga, ali nije na razini kao što je to bio u prvom dijelu sezone.

IMG_6562

Nema light showa, nema nagradnih igara, nema jakog Facebook marketinga, nema DJ-a, nema glazbe poslije gola, nema pića za gledatelje, nema hostesa, nema prihoda od ulaznica… a što je po meni najvažnije, izgubljen je kontinuitet! Ljudima smo u prvom dijelu sezone postavili određene standarde na koje su navikli, ali klub ih se nije držao do kraja sezone i navijači su ostali razočarani. Posebno se to odnosi na Facebook i online aktivnosti koje su ‘zamrle’ preko zime i jednostavno se to više nije moglo podići na tu razinu.

PR je ostao na istoj razini kao u prvom dijelu sezone, tu nije bilo nikakvih promjena. Ali PR je samo sredstvo prezentacije onoga što marketing mora osigurati kako bi se privukli gledatelji, a marketinga, kao što sam već napisao, nije bilo!

Druga stvar je i ono već navedeno, nije bilo aktivnosti koje će privući gledatelje. Ne dolaze ljudi više samo zbog sporta, dolaze radi showa i doživljaja na utakmici.

Dakle, za sve one koji i dalje tvrde da je rezultat važniji od marketinga za privlačenje gledatelja, ovo može poslužiti kao idealan primjer kako bi shvatili kako to nije tako.

Kao što sam i napisao, marketing je puno važniji, a uz marketing i gledatelje, rezultati će doći!

 

FOTO: Hrvoje Knežević / HRFUTSAL.com

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s