Sponzoriranje NK Osijeka, projekt za koji sam bio spreman učiniti sve…

Budući da sam suvlasnik tvrtke koja je generalni zastupnik brenda Kelme, a ujedno i veliki navijač nogometnog kluba Osijek, želja mi je bila postati sponzor kluba. Rijetko tko je u mogućnosti imati priliku sponzorirati klub koji voli i za koji bi učinio sve, posebice u Hrvatskoj.

Ipak, želje, ideje i snovi su jedno, a realnost nešto sasvim drugo.

U razgovoru s čelnim ljudima Kelmea, dogovorili smo da ćemo poslati ponudu za klub. Htio bih istaknuti kako smo do sada podršku već dali jednom klubu iz Osijeka, radi se o futsal klubu Osijek Kelme, a s kojim imamo fenomenalnu suradnju.

Kolega i ja smo pomogli klubu i po pitanju marketinga, te smo uz veliku pomoć Kohorte i tog marketinga po prvi puta od 1980-ih Zrinjevac ispunili u potpunosti.

Isto tako, kao navijači nogometnog kluba Osijek, bili smo svjesni što treba ponuditi kako bi ta suradnja bila još puno bolja nego s ijednim drugim dobavljačem sportske opreme. Dobro znamo da nedostaje prodajno mjesto, nedostaje internet promocija, web stranica…

Klubu isto tako nedostaje unikatni dres. Klub kao što je nk Osijek definitivno zaslužuje svoj prepoznatljivi dres, dres koji će biti različit od kataloških, dres koji će navijači biti spremni kupiti. Dogovorena je i suradnja s jednom dizajnericom koja bi navijačima i upravi predložila tri dizajna dresa od kojih bi se odabrao najbolji.

Isto tako, bilo je važno taj dres učiniti pristupačnim i cijenom, a po nama optimalna cijena bi bila nešto viša od 200,00 kuna. To bi učinilo dresove definitivno puno prodavanijim proizvodom.

Naš plan je bio i ustupak klubu oko još nekih stvari vezanih uz školu nogometa, koji bi definitivno rasteretili roditelje djece jer nam je jasno kakva je trenutna financijska situacija u državi.

MARKETING

Marketing i prodaja definitivno su bili fokus naše ponude, možda je to bila velika greška budući da je ovaj element u našem sportu uvijek guran sa strane.

Dakle, uz zadovoljavajuću ponudu u opremi, ponudili smo odrađivanje marketinga i prodaje u potpunosti o svom trošku.U prodaji bi uz Kelme opremu bili i bilježnice, kemijske, razglednice, čaše, šalovi, zastave itd.

Klub bi bio bez ikakvih troškova oko marketinga i prodajnog asortimana, a dobijao bi postotak od prodaje na mjesečnoj bazi.

Po našim procjenama, koje ne moraju biti točne, prihod kluba od prodaje bi u prvoj sezoni iznosio od 80.000 – 100.000 kuna. Dakle, uz vrijednost ugovora o opremi koji je u iznosu XY (neću iznositi radi korektnosti prema ostalim ponuđačima), ponudili smo i određeni iznos koji bi klub zaradio u novcu.

GDJE JE ZAPELO?

Nažalost, zapelo je u vremenskim rokovima koje smo nekoliko puta produžavali (10.5., 13.5., 20.5.). Nakon trećeg produženja roka, morali smo odustati jer se ništa ne bi moglo izrealizirati kako treba. Inače, rok isporuke je 15.6., kada počinju pripreme (znači manje od mjesec dana).

Naime, Kelme zbog rezervirane tvornice u lipnju (proizvodnja posebnih dresova za Racing Santander i Levante) ne bi stigao dostaviti unikatne dresove takve kvalitete na vrijeme. Krajnji rok za odluku bio je 20.5., a on je nažalost prekoračen te smo poslali obavijest klubu kako od svega odustajemo.

Bez unikatnih dresova, cijeli koncept našeg prijedloga otpada. Na našu veliku žalost, morali smo povući svoju ponudu.

ŠTO JE PRESUDILO?

Po meni, definitivno činjenica da kao ‘lokalci’ nismo shvaćeni toliko ozbiljno koliko smo trebali biti. Imam osjećaj da bi na trzaj nekog brenda s ‘jačim imenom’ i sa puno slabijom ponudom, bila potpuno drugačija priča. Ima tu i naše krivice, ipak smo mi neiskusni ‘dečki’ koji očito nisu znali ove pregovore ‘odigrati’ kako treba.

Uvjeren sam, da je bio mogući duži rok za odluku, da bi naša ponuda prošla. Bit će mi žao ukoliko ugovor dobije tvrtka koja ima ‘100’ klubova i kojoj neće biti važni gore navedeni elementi već čisti povrat investicije kroz školu nogometa. Treba biti iskren i priznati kako klub sam, ovaj posao oko prodaje i marketinga, teško može odraditi.

Sve u svemu, izgleda da mi je u Gradskom vrtu mjesto samo na istočnoj tribini s koje ću i dalje bodriti svoj klub. Od sljedeće sezone, nadam se s puno manje stresa nego ove.

 

FOTO: Marko Banić

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s