12 načina kako možete kreirati sadržaj za svoj klub na društvenim mrežama!

Ono što jako volim u sportskom marketingu je svakako način na koji se može ispričati priča. Postoji mogućnost mnoštva načina za komunikaciju s navijačima, od pisane riječi (blog, web stranica, Tumblr), snimljenih razgovora (Soundcloud), video materijala (Youtube, Instagram, Vine), fotografija (Instagram, Facebook, Twitter) pa sve do vizuala. Odlični su to elementi kojima se može stvoriti snažna priča, a na vama je da odaberete način na koji će ona biti ispričana.

Možete koristiti sve navedene elemente ili samo neke od navedenih. Najbolje bi bilo da se ne zalijećete, jer je bolje sve započeti skromno, ali kvalitetno nego započeti sa svime pa odraditi jako loše ili što je najgore, u jednom trenutku stati.

Jako je važno napisati detaljan plan vezan uz sadržaj na društvenim mrežama, a u njemu označiti i važne datume vezane uz klub, navijačku skupinu, rođendane igrača… Ima jako puno toga na što se treba paziti, jedna pogreška može jako puno koštati u online svijetu.

Zbog čega je ovo jako važno?

Sadržaj je kralj, a strategiju na društvenim mrežama morate započeti tako da pomno isplanirate taj sadržaj. Platforme će doći i otići, ali potreba da se ispriča priča će i dalje biti ovdje.

Naveo bih nekoliko primjera pitanja koja si trebate postaviti prije nego krenete razvijati svoju strategiju za društvene mreže:

Koji je cilj? Koja je priča koju želite ispričati?

Koja je glavna poruka koju ćete predstavljati na svim platformama na kojima ćete raditi?

Koja je ciljana skupina do koje želite doći?

Na koje sve načine možete ispričati priču?

Kada o ovome svemu razmislite, nastavite s 12 načina na koji taj sadržaj možete isprezentirati. Predstavljat ću vam jedan po jedan način na koji možete to učiniti.

1. FOTO PRIČA

Svi znamo da slika vrijedi više od 1000 riječi, a nekoliko slika koje čine priču čine priču još jačom. Odlična stvar kod foto priča je ta da postoji nekoliko načina na koji se slike mogu prezentirati. Važno je i da ta priča ima nekakvu poruku kao što je primjerice: priprema za trening, slavlje, trening, druženje s navijačima, potpisivanje ugovora

Evo nekoliko načina na koje to možete učiniti, a da izgleda odlično:

– kolaž na web stranici

– prezentacija korištenjem Exposurea na ovakav i ovakav način.

Flickr album

Flipagram (kratki video korištenjem više fotografija), na ovakav način

– Kolaž na PicMonkeyu

Facebook album

foto esej

 

osijek 031 kolaž

2. INFOGRAFIKA

Vizualizacija je jako važno u sportu u posljednje vrijeme, a mislim da će ovoga biti sve više i više. Infografika se koristi kako bi se prikazala statistika, proslavile pobjede, usporedile momčadi… To je i odličan način kako bi se primjerice pokazalo navijačima zbog čega se promijenio logotip kao u primjeru u kojemu sam već pisao.

Ovo je nekoliko online aplikacija u kojima se možete okušati ako želite kreirati kvalitetnu infografiku za svoj klub.

Info.gram

– Infoactive

Easelly

3. VIDEO PRIČA

Youtube je u SAD-u gledaniji od kablovske televizije (odnosi se na starosnu dob od 18 do 34 godine), a budući da znamo da uvijek trend iz SAD-a dolazi kasnije i kod nas u Europu, očekujemo da će se slično dogoditi i kod nas u narednim godinama.

Sve više nogometnih klubova u Europi koristi Youtube kanal i ulažu dosta novčanih sredstava u sve to. Naravno, vi ne trebate izdvojiti puno novčanih sredstava kako bi se to izrealiziralo, potrebna vam je samo kamera na mobitelu. Ispod se nalazi nekoliko primjera klubova koji kvalitetno pričaju svoju video priču.

Ovo je video koji smo uz pomoć Roberta Ferenca izradili za futsal klub Osijek 031.

4. GRAFIKA

Ovo je element koji ja osobno najviše koristim, ima jako puno načina na koji sve to možete napraviti. Postavit ću u nastavku nekoliko primjera koje sam napravio dok sam sudjelovao u kampanji za godišnje ulaznice NK Osijeka i dok sam radio u futsal klubu Osijek 031. Isto tako, u nastavku ćete moći vidjeti grafiku odličnih primjera nekih stranih i domaćih klubova.

Ukoliko radite grafiku, a nemate Photoshop, ovo su online aplikacije koje možete koristiti i koje će vam jako puno pomoći:

Picmonkey

Canva

nk osijek grafika nk osijek grafika 4 nk osijek grafika 3 nk osijek grafika 2 hajduk grafika gol grafika hajduk grafika hajduk 1 horvatsainweb godišnjazaweb budidionasegtima2 1mjesec 539824_10150918518771231_219735466_n 378215_10150963749951231_43767740_n 1604877_10151880440971231_1014625449_n

5. PITANJA I ODGOVORI

Odličan način za komunikaciju s navijačima putem nekih od navedenih platformi je s pitanjima i odgovorima. Iznimno su lako izvedivi, a uključuju veliku interakciju navijača. Postavite neku grafiku na (Facebook, Twitter, Google+, web stranica) u kojoj pozivate navijače da ispod slike postave pitanja igračima ili treneru, a vi ćete onda ta pitanja postaviti osobi s kojom ste obavili taj razgovor.

To je odličan način da približite igrače i trenere, ali i druge članove kluba s navijačima.

6. VIDEO UŽIVO

Način komunikacije koji sada mogu odrađivati svi i to preko Google usluge Hangout. Možete to odraditi i na način da navijači postave pitanja prije razgovora ili čak za vrijeme razgovora. U suradnji s MaxiSport.tv sam nekoliko puta organizirao ovaj način komunikacije između navijača i igrača te trenera i pokazalo se jako uspješnim i gledanim.

Primjer se nalazi ispod.

7. SADRŽAJ DRUŠTVENIH MREŽA

Kada priču želite ispričati na neki drugi način, koristeći direktno društvene mreže, odličan je način da koristitie Storify. To je platforma koju je lako koristiti, samo što nažalost Twitter nije još toliko ‘jak’ kod nas.

 

8. AUDIO SADRŽAJ

Audio može biti jako moćan način komunikacije, ipak, ne koristi se toliko često. Osobno sam ga koristio putem platforme SoundCloud dok sam bio u futsal klubu Osijek 031 i stvarno su mi iskustva bila odlična. Danas takav oblik komunikacije koristi i jedan od klubova Premier lige, Aston Vila.

Putem SoundClouda možete s mobitela vrlo jednostavno snimiti audio i postaviti ga na tu platformu u samo nekoliko trenutaka. Naravno, snimku možete embedati i na svoju web stranicu.

9. IZJAVE IGRAČA, TRENERA I NAVIJAČA

Ovaj element jako je važan kako bi se istaknule određene izjave trenera i igrača, prije/nakon utakmica. Ovaj način je jako zanimljiv budući da sve izgleda kao da se igrači obraćaju direktno navijačima.

nk osijek grafika 5

1464643_10151809293516231_853091789_n 1482905_10151792155571231_790131773_n

10. LISTE

U posljednje vrijeme svi pokušavaju na neki način privući pažnju čitatelja, a najbolji način za to je kreiranje lista. Dokazano je da spomen nečega tipa TOP 5, TOP 10, TOP 12… privlači veću pozornost od ijednog drugog naslova. To vole i vaši navijači, ali s ovime ne treba pretjerivati, već objaviti tek nekoliko puta u sezoni.

Evo nekoliko primjera:

– TOP 5 događaja iz prethodne sezone

– TOP 15 događaja iz povijesti NK Osijeka

– TOP 10 strijelaca kluba svih vremena

11. INTERAKTIVNI SADRŽAJ

Postoji mnoštvo načina na koje možete stvoriti interaktivni sadržaj sa svojim navijačima, posebice na društvenim mrežama. Jedna od najboljih platformi koju sam nedavno počeo istraživati je Thinglink, a ona vam omogućava da koristite interaktivne elemente na slikama. Platforma je u potpunosti besplatna i sigurno će privući veliku pažnju i pohvale vaših fanova.

Postoje i primjerice Facebook aplikacije koje omogućavaju foto natječaje koje možete organizirati za navijače, a što je isto tako odlična opcija.

12. VINE

Jako popularan postaje i Vine jer nudi kratke video uratke koji pokažu puno toga u samo 6 sekundi. Prepoznao je to i Nike, a o čemu sam već pisao, ali i neki nogometni klubovi. Očekujem da će ovaj način komunikacije biti još više korišten u ovoj i sljedećoj godini, čekamo još uvijek reakcije jačih klubova na ovoj platformi.

Nadam se da vam je ovaj članak pomogao u vašoj online strategiji, svoje komentare možete ostaviti ispod, a možete me i kontaktirati na marijanpalic89@gmail.com

 

FOTO: Deluxe.com

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s