Goran Broćić otkriva detalje marketinga Crvene Zvezde!

Jako mi je drago što sam imao priliku biti u kontaktu s direktorom marketinga Crvene Zvezde, Goranom Broćićem koji je odlučio podijeliti sa mnom svoj plan i organizaciju marketinga kluba.

Crvena Zvezda je ove godine osvojila i naslov prvaka Srbije, iza sebe ima najveću Facebook zajednicu od svih klubova u regiji, baš kao i najveću prosječnu posjetu po utakmici.

Možete li se ukratko predstaviti i reći nešto o sebi i svojoj karijeri vezanoj uz marketing Crvene Zvezde?

”U Zvezdi sam već skoro 11 godina, a na poziciji direktora marketinga se nalazim od 2009.godine,  prije toga sam bio zadužen za rukovođenje službenim trgovinama kluba RED STAR SHOP-ovima.

Nema ljepšeg posla od ovoga koji radim i svaki dan donosi neke nove stvari, ali nema i težeg posla od ovog jer uzaludan je vaš rad i rezultati u marketinga, ako momci na terenu podbace. Pogotovu je to bilo teško u prethodnih 6 godina u Zvezdi kada nema titule, nema europskih utakmicama… ove godine smo osvojili titulu i odmah se vidio pozitivan efekt sportskog rezultata, ali dobro idemo dalje,  moramo vjerovati u bolje sutra.”

Koliko ljudi radi u marketingu Crvene Zvezde? U razgovoru koji ste imali za sporto.si, naveli ste da je podijeljen u pet sektora: Digitalni mediji, PR, članstvo, Trgovina te Sponzorstva i eventi. Kako to sve funkcionira?

”Uključujući sve radnje,kao i prateće službe, ukupan broj zaposlenih je 21, s tim da ‘srce marketinga’ čini 5 osoba.

Još 2010. godine smo postavili ovakav sistem rada koji uključuje rad po sektorima, s tim da svaki sektor ima svog šefa koji je direktno rukovodi tim sektorom, a ujedno je i moj pomoćnik. U praksi tim ljudi rukovodi marketingom i samo uz kvalitetne suradnike možete ostvariti uspjeh.

Za klub je odličan potez bio potpisivanje ugovora s Gazpromom, koliko vam taj ugovor i sponzor ‘s imenom’ utječe na dolazak ostalih sponzora?

Gazprom je najveći partner i sretni smo što za generalnog sponzora i partnera kluba imamo takvu tvrtku.  Utjecaj Gazprom se ogleda prije svega u činjenici da zahvaljujući njemu imamo  određene standarde i FK Crvenu Zvezdu sponzoriraju još neke kvalitetne i poznate tvrtke.”

U Hrvatskoj je Hajduk kreirao svoje pivo, Hajduk 1911, razmišljate li i vi o toj opciji? Kako vam se čini taj projekt Hajduka?

”Znam, pratim i Hajduk i sve druge regionalne klubove.  Hajduk intenzivno radi u domeni sportskog marketinga, ima zanimljive projekte, ozbiljno radi na projektu co-brandinga, članstva i uz nas ima najbolju posjetu na utakmicama.

Sličan projekt s pivom smo započeli još 2010. godine u suradnji sa LAV-om (Carlsberg) a prošle godine smo imali ‘upgrade’ projekta gdje su navijači pili pivo i  od tih prihoda upravo ovih dana dobivamo novi klupski autobus.

Također, veoma uspješan, čak najuspješniji komercijalni projekt u cijeloj jugoistočnoj Europi, smo uradili sa Telekomom Srbija gdje smo lansirali tarifni paket s brendiranim telefom. Do sada je realizirano više od 750.000 prepaid kartica, preko 10.000.000 kredita  kao i preko 13.000 ugovora.

U razgovoru za sporto.si napomenuli ste kako je članstvo jako važan način za prikupljanje prihoda i naveli primjer Barcelone koja je na taj način prikupila 40 milijuna eura u godini dana. Koliko ste zadovoljni trenutnim članstvom, koliki je trenutni broj članova i koliko mislite da će vam naslov prvaka Srbije donijeti dodatnih članova? Koliko vam to otprilike u postotku donosi prihoda klubu? Imate li nekakav zacrtani cilj u sljedećim godinama?

Nisam zadovoljan brojem članova, mislim da ta cifra ima puno veći potencijal koji se može mjeriti stotinama tisuća članova, ali s obzirom koliko dugo Barca ili Benfica rade na tom projektu, onda znamo da moramo biti strpljivi.

U našem petogodišnjem planu cilj je da dođemo do broja od 53.000 članova što je i kapacitet našeg stadiona. Srednjoročni cilj je 5% od procijenjenog broja navijača kluba što je negdje oko 150.000, dok je dugoročni cilj da dostignemo brojku od 500.000 članova. Toliko je po istraživanjima dnevno osoba u Srbiji zainteresirano za vijesti i priče iz kluba.

Trenutni broj je 29.000 od čega je 9.000 s plaćenom članarinom, a 20.000  je u status mirovanja odnosno imaju status simpatizera kluba.

brocic_cz_sporto

Budući da imate poseban odjel za digitalne medije, jasno je da radite puno na tom području. Vaša Facebook stranica ima čak 739.684 lajkova, to je uvjerljivo najviše u regiji… kako ste došli do te brojke, kada ste krenuli s kampanjom tj. radom na Facebooku?

Sa Facebook stranicom radimo još od 2009. godine, s tim da nisam u potpunosti zadovoljan koliko smo aktivni na društvenim mrežama, mislim da tu imamo mnogo prostora za napredak i za još bolju komunikaciju sa navijačima.”

Zanimljive su aplikacije na vašoj Facebook stranici vezana uz ‘Puma igrač mjeseca’ i ‘Brendiraj Zvezdin autobus’ možete li  čitateljima ovog bloga objasniti kako to funkcionira i što je najvažnije, kakva je reakcija navijača?

”To nam je pravac na kojem ćemo biti sve prisutniji na društvenim mrežama. Aplikacije, raznovrsnost informacija, dijljenje sadržaja… želja nam je da postignemo još veću interakciju s navijačima.

Prisutni ste i na ostalim društvenim mrežama, Twitter broji 35.000 pratitelja, kakva je situacija na toj društvenoj mreži? Postoji li interakcija između vas i navijača? U Hrvatskoj za sada nije toliko zastupljen Twitter kod sportskih klubova tj. klubovi ih imaju, ali interakcije gotovo i da nema.

Twiter zajednica je sve aktivniji i sve zanimljivija. Mislim da se tu može postići odlična interakcija i veza s navijačima. Jako zanimljive razgovore smo radili na twitteru, skoro svakoga četvrtka su bila druženja s prvotimcima kluba i mogu reći da smo imali odlične rezultate.

Primijetio sam da na Instagramu radite akcije vezne uz upoznavanje igrača? Možete li nam reći kako Crvena Zvezda funkcionira na ovoj brzo rastućoj društvenoj mreži u našoj regiji?

Okvirni plan je da različite materijale plasiramo na svakoj društvenoj mreži, da na Instrgram bude drugačija priča nego na Facebooku, kako bi napravili zanimljiviji sadržaj. Jedna od akcija je bila s našim generalnim sponzorom na temu #volimZVEZDU, 3 najbolja rada su nagrađena atraktivnim nagradama.”

Koliko često objavljujete video sadržaj na Youtubeu? Na toj društvenoj mreži imate oko 5.000 pretplatnika, kakva vam je strategija razvoja? Planirate li prijelaz na neki oblik televizije?

”Maloprije sam napomenio da nisam zadovoljan prisustvom i da to može biti puno puno bolje. Jedan od planova, što se tiče Youtube kanala je lansiranje nedjeljnje specijalne emisije na Youtube kanalu, zatim plasiranje materijala kao što su: izlazak iz svlačionice,  atmosfera u ekipu u slobodno vrijeme itd.

Koji su vam još društveni mediji u fokusu? Vine je sve popularniji u Europi… vidjeli smo i kako ga na ovom Svjetskom prvenstvu gotovo sve reprezentacije koriste. Kakva vam je strategija i koji su vam ciljevi na društvenim mrežama u sljedećih nekoliko godina?

”Opći plan je da društvene mreže budu glavni promotor naših akcija i promocija, da ‘gro aktivnosti’ s navijačima vežemo sa društvenim mrežama.

Imate li još što zanimljivo dodati za čitatelje ovog bloga? Nekakav savjet kolegama u drugim klubovima, da sve poslože ovako kvalitetno kao što ste to vi učinili?

”Savjet je da moramo svakim danom slušati što naši navijači žele, kakve informacije žele imati, a moramo i pojačati njihovu vezu sa klubom.  Klub i nogomet se ne igraju zbog 22 igrača na terenu već zbog publike na stadionima,  uz TV publiku te uz publiku koja nas prati na svaki mogući način.

Hvala Goran Broćiću na ovom razgovoru, nadam se da ste puno toga saznali o marketingu u Crvenoj Zvezdi. Mogu vam obećati da ovo nije posljednji razgovor s nekim osobama zaduženima za marketing u regiji, jer najbolje je učiti iz prakse, od najboljih.

FOTO: Sporto.si, FK Crvena Zvezda

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s