5 lekcija sa Svjetskog prvenstva vezanih uz marketing

Svjetsko je prvenstvo, sada već i po statistici, najveći događaj na Zemlji. Kroz razne prijenose i vijesti, za Svjetsko prvenstvo čuje nekoliko milijardi ljudi.

Blog Jeffbullas.com piše o pet rastućih trendova u marketingu, a ja sam pod nekim trendovima dodao još poneki primjer.

1. ZAJEDNIŠTVO

Prva stvar koju ćete primijetiti na mnogim oglasima za vrijeme Svjetskog prvenstva je ‘faktor spajanja’. Cilj Svjetskog prvenstva je zbližiti ljude iz svih krajeva svijeta, upravo i vaš brandbi trebao učiniti isto.  Naravno, to je očigledno za globalni događaj, ali još više od toga svakako je to trebalo napomenuti. Neke od najboljih kampanja temelje se na toj pretpostavci. Odličan je primjer je ova Vauxhall#StandTogether TV kampanja oglašavanja.

2. KREIRANJE EMOCIJE

Oglasi koji se najčešće ‘vrte’ na Svjetskom prvenstvu fokusiraju se na​​poticanju emocija.  To pokušavaju učiniti na razne načine,  iskorištavanjem domoljublja ili potičući želju ljudi da budu kao i njihovi sportski heroji. Ukoliko ste u tome uspjeli, veća je vjerojatno da će upravo ti gledatelji zapamtiti vaš oglas, a time i brend. Emocionalne veze su sjajan način da se uključi publiku i prekrasan primjer za to što je Nike reklama “Risk Everything”.

Naš primjer reklame u kojoj se potiču emocije vezane uz domoljublje je već spominjana na ovom blogu reklama Ožujskog piva.

3. DRUŠTVENE MREŽE, DRUŠTVENE MREŽE, DRUŠTVENE MREŽE…

Ovo je 2014. godina, a to je vrijeme kada su društvene mreže u punom zamahu. Tvrtke sada stvaraju čitave strategije oko društvenih mreža,  pokušava se stvoriti pozitivna svijest o brendu kroz  interakciju u realnom vremenu. Veliki primjer za to je Beats by Dre Facebook stranice koja je rebrendirana isključivo zbog kampanje za Svjetsko prvenstvo u Brazilu!  Zapamtite, dobro izrađena, dobro tempirana i aktualna aktualna kampanja ima mogućnost dolaska do milijuna, bez potrebe da uloži milijune u oglašavanje.

Twitter je isto tako jako korišten oblik oglašavanja za vrijeme Svjetskog prvenstva, a utakmica između Brazila i Čilea srušila je rekord tvitova u jednoj minuti, njih čak 389.000!

4. SJETITE SE OGLAŠAVATI

Sada, cilj svakog oglas je da bude nezaboravan i da ga ljudi lako zapamte, ali isto tako treba paziti i da se ljudi sjete tvrtke  koju predstavlja. Najbolje kampanje nisu uvijek one s najvećim zvijezdama. Da, ljudi će se sjetiti oglasa sa Cristianom Ronaldom u njemu, ali hoće li se sjetiti tvrtke  za koju je taj oglas napravljen? Ukoliko je vaš brend prisutan kroz cijeli oglas, pomoći će potrošačima da zapamte vezu između te osobe (Cristiana Ronalda npr.) i brenda. Odličan primjer za to je Pepsi oglas koji prikazuje proizvod i brend u cijelom oglasu koji je uz to i interaktivan.

5. I NARAVNO, ZAMJENE

Prije i nego je sve počelo, potrebno je razraditi sve moguće strategije do kraja. Pa čak i one najnevjerojatnije! Najbolji način za privući i zadržati pažnju je da se brendovi prilagode i reagiraju na događaje koji se mogu dogoditi. To se ne primjenjuje samo na Svjetsko prvenstvo, ali na svakom velikom natjecanju morate biti stalno aktualan. Dakle, u slučaju ovogodišnjeg Svjetskog prvenstva Španjolska je ispala u skupini i malo je tko bio spreman na tu situaciju.

Najbolje su ipak reagirali iz Adidasa, tehničkog sponzora Španjolske. A onda, tu je i primjer kada je ispala susjedna BiH.

Isto tako, kada je Pirlo ispao u skupini, zajedno sa svojom ItalijomNike je bio spreman!

Da ne bude samo na proizvođačima sportske opreme… sjetite se nedavnog ugriza Suareza, a ovdje se nalaze reakcije brendova širom svijeta.

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s