Arsen Šolić otkriva detalje marketinga KK Cedevita!

Iznimno mi je drago što nastavljam objavljivati razgovore s ljudima koji su pokazali iznimne rezultate u sportskom marketingu! Iako je tekst koji slijedi jako dugačak, definitivno ga morate pročitati u cijelosti, uvjeren sam da puno toga možete naučiti.

Možete li napisati nešto o sebi, koliko dugo ste u Cedeviti? Koliko dugo radite sportski marketing? Svoj put do ovoga mjesta na kojemu ste trenutno…

Imenom i prezimenom – Arsen Šolić, rođen u Zagrebu 1987. godine. U sportskom marketingu sam završio povezivanjem ljubavi (košarka) i obrazovanja (EFZG). Košarkom sam se prilično uspješno bavio u mlađim kategorijama (KK Zrinjevac) u kojima sam dogurao do kadetske reprezentacije te osvajao državne medalje u svim uzrastima (ml.kadeti, kadeti, juniori) te sam se završetkom IX. Gimnazije (državni prvaci u košarci 2005.) našao pred izborom pokušaja građenja košarkaške karijere ili pokušaja stjecanja diplome. Izbor je pao na ekonomoski fakultet u Zagrebu, na kojem sam diplomirao 2011.

U klubu sam od prosinca 2010., kada sam krenuo kao volonter i pomagao prvenstveno Igoru Jagiću, koji je i danas PR & Media direktor kluba. Zadaci kroz koje sam stjecao praktično iskustvo su uključivali provedbu nagradnih igara na utakmicama, organizacija press konferencija poslije utakmica, evidenciju ispunjavanja sponzorskih obaveza kluba,… Ništa spektakularno, ali nužno u prijelazu s teorije i faksa na praksu.

arsen šolić
Kako funkcionira marketing KK Cedevite? Koliko je ljudi zaposleno? Postoje li nekakve podjele kao što su mi navodili iz Dinama i Crvene Zvezde, ili je u dvoranskom sportu to u potpunosti drugačije organizirano?

Mislim da je priča različita za svaki klub zbog specifičnih okolnosti u kojima posluje. Kako je Atlantic grupa 2005. ušla kao glavni sponzor u klub preko branda Cedevita, tako je marketing u prvim sezonama bio prilično naslonjen na ljude koji su vodili marketing napitka uz veliku ulogu PR & Media direktora kluba – Igor Jagića. U tom razdoblju postavljene su mnoge dobre prakse u odnosu prema partnerima, najavama i posebno doživljaju na utakmicama.
Napretkom kluba i ulaskom u regionalnu ABA ligu 2009. godine klub je prepoznat i na regionalnoj sceni kao dašak svježeg u vođenju i upravljanju, pa tako i marketingu.

Klupski marketing je posložen na način da sam tu ja kao voditelj marketinga u uskoj suradnji po većini pitanja s PR & Media direktorom Igorom Jagićem, te pomoći od strane Promedia publicuma koji provodi zakup medija.
U usporedbi s većinom klubova brojčano smo slabiji, ali nadoknađujemo to entuzijazmom i prednostima koje omogućuje korištenje kanala Atlantic grupe.

Možete li opisati kako izgleda jedan radni dan u marketingu KK Cedevite?

Velika većina radnog dana se može podvesti pod dva nazivnika – planiranje i provedba. Što se planira, a što provodi ovisi o fazi sezone u kojoj se nalazimo – tako trenutno imamo jaki naglasak na provedbi najave sezone (billboard i city light kampanja) i prodaji godišnjih ulaznica – a kroz interne i sastanke s partnerima i vodstvom liga planiramo aktivnosti za predsezonu i sezonu.
Jednostavnije rečeno – red mozganja, red sastanaka, red telefoniranja i mailanja, red organiziranja i provedbe – i tako u krug.

Klub je postao zapažen po svojim marketinškim aktivnostima, koliko na to ima utjecaj vlasnik kluba koji je u businessu i koji, po svemu sudeći, marketing smatra važnim u promociji. Koliko je za vas važan marketing i što biste poručili klubovima koji marketing smatraju samo troškom?

Klubovi koji konstantno rasprodaju dvorane i stadione, a da su do tog došli samo ulaganjem u omladinsku školu, skaute, trenere i igrače, imaju pravo smatrati marketing samo troškom. Svi ostali moraju pronaći način kako prodati karte i napuniti arene gdje igraju, a marketing provjereno pomaže.

Kako naš glavni sponzor ima veliko poslovno iskustvo, jasno da prepoznaje i cijeni utjecaj marketinga kao neizostavnog dijela vođenja poslovanja. Poslužio bi se sportskom analogijom – marketing je dio momčadi – svi članovi momčadi moraju pridonositi da bi se postigao željeni rezultat.

Koja je Vaša najdraža marketinška kampanja od kada ste u KK Cedevita? Što biste istaknuli u dosadašnjem radu?

Najdraža mi je aktualna marketinška kampanja kojom najavljujemo sezonu čiji je početak blizu, vjerojatno zbog neizvjesnosti i uzbuđenja koje s tim ide, a kako je počela izazivati reakcije, mislim da smo na pravom putu. Kampanja se sastoji od više faza – BB i CL plakati su od kraja kolovoza postavljeni diljem Zagreba, odigrani hakl turnir 3-na-3 (muški i ženski), slijedit će predstavljanje novog dresa (prešli smo na Nike), radio, print i web oglašavanje, Media day i Kids day u našem Domu košarke na zagrebačkom Velesajmu (provjerite 3D prikaz-http://www.kkcedevita.hr/Oklubu/Domko%C5%A1arke.aspx#.VAcBzmPgW1g) – kako bi postigli željene rezultate – pozornost i gledanost koje košarka zaslužuje.

Odlično koristite društvene mreže, posebice Facebook (77.000) i Twitter (1.705) u komunikaciji s navijačima i simpatizerima. Kakva je Vaša strategija na tim društvenim mrežama u budućnosti? 

Kako su naši željeni fanovi (ciljna skupina) `Milenijalci` (kojoj i sam pripadam), jedna od glavnih karakteristika te skupine je upotreba tehnologije i preko nje, društvenih mreža. Osobno mislim da su društvene mreže izvrsna platforma za uspostavljanje `bliskog` kontakta s ljudima jer omogućuju izravan kanal komunikacije. Pružaju priliku plasiranja informacija našim fanova na način koji želimo, bez filtiriranja od treće strane, a usput i obogaćuju doživljaj utakmica.

Strategija pri korištenju društvenih mreža predstavlja dio ukupne marketing & komunikacijske strategije kluba koja bi se mogla sažeti otprilike ovako – vizija marketinga KK Cedevite je prenošenje košarkaške radosti i uzbuđenja sadašnjim i budućim gledateljima s ciljem zajedničkog ostvarenja sna o europski priznatom i prepoznatom klubu. U tom kontekstu, društvene mreže su – svaka na svoj način – dio priče koju želimo ispričati i prenijeti i nude mogućnost nadopunjavanja – kako međusobno – tako i s tradicionalnim medijima.

Sviđa mi se i Vaše korištenje Youtubea, to je definitivno nešto što nedostaje na domaćoj sceni, a navijačima je jako zanimljivo. Planirate li u budućnosti uvoditi snimke ‘iza scene’ i hoćete li za to koristiti Youtube ili planirate uvoditi Vine?

Drago nam je da ste primjetili. Navijači/fanovi žele što više nefiltiriranog i eksluzivnog sadržaja i žele ga odmah poslije utakmice – a još bolje ako može za vrijeme utakmica/treninga- a mislim da je kratki video na Instagramu i/ili Vine odličan medij za isporuku istog, tako da ćemo svakako uskoro raspraviti o uvođenju Vine-a.

Primijetio sam da ne koristite Instagram, hoćete li ga uvesti ili je za sada ‘na čekanju’. Ako je to tako, zbog čega ga ne želite uvesti.

Zapravo, koristimo ga! Možda vam je promaknuo, ali postoji pod kkcedevitazg – official. Polako ga uvodimo od polovice ove godine i mislim da mu je popularnost veća nego Twitteru na ovim prostorima.

Koristite Soundcloud, nedavno sam pisao kako ga koristi Arsenal. U koju svrhu vi koristite Soundcloud i kakve su reakcije navijača?

Soundcloud prvenstveno koristimo za plasiranje snimljenih tonova za najavu utakmica, intervjua igrača i trenera poslije utakmica te snimljenih radio reklama. Arsenal je stvarno napravio veliki iskorak u korištenju ove platforme u sportskom svijetu i svakako treba razmisliti kako to iskoristiti i prilagoditi u košarci i na našim prostorima.

Kolika Vam je posjeta na utakmicama? Na koje sve načine promovirate utakmice?

Posjeta na utakmicama nam je prošle sezone bio oko 60% (kapacitet dvorane 2 Doma sportova je 3000) za utakmice regionalne ABA lige i Eurokupa (drugo europsko natjecanje po kvaliteti), dok nam je u hrvatskom prvenstvu mala posjećenost zbog velike razlike u kvaliteti klubova i izvjesnosti natjecanja.
Utakmice promoviramo putem web, print, radio i BB+CL oglasa u kombinaciji s društvenim mrežama, povremenim nagradnim igrama, koristimo newsletter.. Naravno, ne koristimo uvijek sve, već određenu kombinaciju…

Organizirate li dodatne sadržaje na poluvremenima utakmice, ukoliko da, možete li navesti neke od primjera.

Dodatni sadržaj na našim utakmicama je nešto oko čega smo u klubu ponosni jer je puno naših rješenja korišteno kasnije kod drugih klubova u regiji. Na utakmicama se standardno mogu vidjeti naše cheerleadersice (Cedevitasice) – koje su sudjelovale i na par međunarodnih natjecanja – koje nastupaju u pauzama utakmica, gađanje s polovice igrališta za motor, promocija humanitarnih akcija, a posebno smo ponosni na odigravanje naših domaćih utakmica hrvatskog prvenstva u Sisku, Otočcu i Vukovaru umjesto u Zagrebu što je naišlo na odličan prijem.

cedevitasice

Cedevita ima svoju maskotu, kako ste došli na tu ideju i kada je ona ‘zaživjela’? Kako su maskotu prihvatili navijači?

Maskota nam je dobro prihvaćena, prvenstveno od djece, a smatram da su njihove reakcije najbitnije prilikom ocjenjivanja maskote. Također, imamo odličnog čovjeka koji se nalazi u toj maskoti, nema mira ni sekunde niti u stvarnom životu, stalno tjera zezanciju, tako da mu je ovo odlična prilika da se ispuše `pod krinkom’.
Klub nije imao svoju maskotu do sezone 2012./2013. kada ju je `izmislio` tadašnji direktor marketinga Ozren Kanceljak kao nešto s čime će se ljudi moći povezati uz klub, jer znate i sami kako je teško zadržati igrače u današnje vrijeme, dok se maskote stalno prisutne. Nema transfera maskota. Barem za sada. 

maskota 2

Jedni ste od rijetkih klubova u Hrvatskoj koji ima službene proizvode i shop. Koliko ste zadovoljni prodajom artikala i planirate li neka poboljšanja u budućnosti?

Fan i web shop kluba postoji i zapravo je još u povojima, pošto ste i sami primjetili da je taj dio sportskog marketinga kod nas nerazvijen i to iz više razloga (visoka cijena originalnih dresova i ostalih artikala i nepostojanje fizičkih klupskih fan shopova u većini slučajeva, da navedem par) . Kako smo ove sezone prešli na Nike, nadamo se ostvarenju dobre suradnje jer zajedno ulazimo u projekt gdje ćemo se pokušati što više ljudima približiti, kako cijenom tako i akcijama fan i web shopa.

1001941_718248154865348_7169039518396545251_n

Imate li još što dodati, nešto što sam izostavio? Moguće da se i to dogodilo budući da imate puno aktivnosti, na čemu Vam čestitam.

Inicijativa na koju klub stavlja dosta naglaska je i Moć osmijeha. Ukratko, naša vizija pri pokretanju tog projekta je potaknuti osmijehe u društvu. Put do osmijeha nekad je potpisan autogram, a nekad rezultat dugotrajne posvećenosti ostvarenju cilja. KK Cedevita želi u našoj zajednici sudjelovati i pridonositi akcijama, inicijativama i događanjima koje otvaraju prilike svima i donose osmijeh.

Želja nam je iskoristiti medijsku izloženost koju klub ostvaruje na način da skrenemo pozornost na ekološke i socijalne izazove s kojima se naše društvo susreće i pokrenemo promjene koje će omogućiti sretnije i pravednije okruženje za sve.

Primjer koji mogu istaknuti je posjet djece s Down sindromom treningu prve momčadi prošle sezone gdje je ostvaren kontakt koji je odlično simbolizirao Moć osmijeha – klinci su bili oduševljeni – ali još veći je osmijeh bio naših igrača kad su s njima šutirali i dizali ih na zakucavanje.

Dodao bih samo da u klubu pratimo Vaš blog jer je pun aktualnosti iz svijeta sportskog marketinga i definitivno je pogođena niša koja je falila – što je vrlo dobro za pozicioniranje.
Vidimo se na utakmici KK Cedevite u Euroligi! 

Hvala Arsenu na razgovoru i detaljnim odgovorima, a budući da sam u Zagrebu sve do studenog, definitivno ću posjetiti utakmicu Cedevite!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s