Case study: Be a Cityzen!

Be a Cityzen‘ naziv je velike kampanje koju je pokrenuo Manchester City, kampanje koja bi mogla promijeniti cjelokupni pogled na marketing u sportu!

Voditelj marketinga City-a je Richard Ayers, a njegovo ćete predavanje moći poslušati na najvećoj regionalnoj sportskoj konferenciji SPORTO koja se u 11. mjesecu održava u Portorožu. 

Richard mi je veliki uzor u marketingu i puno toga sam naučio kroz njegove blogove i projekte, pa vam svakako preporučujem da poslušate njegovo predavanje u Portorožu.

No vratimo se mi na ovu genijalnu kampanju, koja ima cilj u potpunosti ‘iskoristiti’ navijače kluba, ali im istodobno osigurati i mnoge pogodnosti.

cityzen što se nudi

Što se nudi navijačima?

Uz to što navijači postaju dio kluba, imaju priliku sudjelovati u donošenju odluka kluba!

Odlučujete koji će se humanitarni projekti pomoći, sudjelujete u imenovanju ulica u City akademiji, skupljate bodove kroz razne aktivnosti (nešto više u nastavku), imate prioritet pri kupovini ulaznica, potpisani proizvodi od strane igrača, ‘saznaj prvi vijest‘ opcija kojom članovi dobivaju prvi ekskluzivne vijesti putem SMS poruke, ‘junior’ web za djecu članove, 10% popusta na proizvode, 20% popusta na obilazak stadiona, popust pri kupovini kod klupskih partnera, popust na letove ETIHAD-a, personalizirana kartica, šal, narukvica

Posebni paketi za djecu:

City želi u sve uključiti i djecu, zato svako registrirano dijete kao poklon dobiva dodatni paket. Paketi su prikazani u galeriji u nastavku (obratite pozornost koja dobna skupina što dobiva), a u njima se između ostaloga nalaze: šal, personalizirana kartica, narukvica, naljepnica s igračima, lopta, poster, bilježnica, ravnalo…

Skupljanje bodova:

Svaki registrirani navijač tj. Cityzen dobija svoj ‘dashboard’ na web stranici Manchester City-a preko kojega može pratiti koliko je bodova osvojio.

dashboard

Ti vam bodovi omogućuju dodatne stvari i još više pogodnosti od onih koje su navedene iznad u tekstu. Ipak, meni je najgenijalniji dio kampanje onaj koji slijedi, a to je sakupljanje bodova.

Kako skupiti bodove? 

Ovo je vjerojatno ‘najgenijalniji’ dio kampanje, dio koji jednostavno tjera navijače da skupljaju bodove tj. da troše novac u klubu tj. na klupskim proizvodima.

Primjerice, kupovina godišnje karte vam donosi 300 bodova, potrošnja jedne funte u trgovini znači dva boda na kartici. Ukoliko dođete na utakmicu, automatski osvajate 20 bodova, dok prijava na newsletter i njegovo otvaranje donosi 10 bodova (automatski te tjeraju da pročitaš što u njemu piše, a to daje dodatnu vrijednost!).

Radi se i na povećavanju interakcije, pa tako svako glasanje na nekoj anketi donosi 50 bodova. Ukoliko lajkate Facebook ili pratite Twitter, osvojili ste dodatnih 50 bodova… svaki lajk i ‘šer’ donose vam 5 bodova. Ukoliko koristite hashtag #mcfc, #mcwfc ili na Twitteru spomenete @MCFC i @MCWFC to vam donosi dodatnih 5 bodova.

Ima tu nečega i za sponzore…

Navijači se potiću i da lajkaju Facebook stranice sponzora Manchester City-a, ukoliko to učine, mogu skupiti više od 200 bodova! Dakle, City daje dodatnu vrijednost i svojim sponzorima, povezuje ih s navijačima, a istodobno im povećava i prodaju budući da navijači kod tih sponzora mogu ostvariti popuste.

Tko skupi najviše bodova uz navedene pogodnosti osvaja i…

Sudjelovanje na press konferencijama i postavljanje pitanja, druženje s igračima na treninzima, druženje s predsjednikom kluba, potpisani pokloni, druženje s igračima poslije utakmice, igranje igrice FIFA protiv igrača po svom izboru…

Navedene stvari dobar su mamac za fanatike iz redova City-a koji će zbog toga marljivo skupljati bodove, povećavajući tako potrošnju, povećavajući doseg kluba na društvenim mrežama (lajk, ‘šer’, komentar…), lajkajući stranice sponzora…

Što je City dobio ovom kampanjom?

1. Veliki broj navijača u bazi podataka

2. Povećanu interakciju na društvenim mrežama

3. Povećanu potrošnju od strane navijača

4. Benefit za sponzore kluba (u vidu lajkova, povećanog broja ljudi na newsletterima itd.)

 

Genijalno, još jedan dokaz da dobar marketing puno znači!

Komentiraj

Popunite niže tražene podatke ili kliknite na neku od ikona za prijavu:

WordPress.com Logo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš WordPress.com račun. Odjava /  Izmijeni )

Google photo

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Google račun. Odjava /  Izmijeni )

Twitter picture

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Twitter račun. Odjava /  Izmijeni )

Facebook slika

Ovaj komentar pišete koristeći vaš Facebook račun. Odjava /  Izmijeni )

Spajanje na %s